Cara Google menetapkan matlamat

Sukar untuk mencari seseorang yang mempunyai pengalaman yang lebih kolektif dalam bekerja dengan Objektif dan Keputusan Utama (OKR) daripada Google. Semasa mereka berkembang, mereka mengeluarkan garis panduan dan templat secara berkala untuk bekerja dengan OKR. Petikan berikut diambil daripada sumber dalaman dan dicetak semula dengan kebenaran daripada Google. Sila ambil perhatian: ini semata-mata pendekatan mereka terhadap objektif dan keputusan utama. Milik anda boleh dan sepatutnya berbeza.

Google suka berfikir besar. Bekerja dengan matlamat dan hasil utama membantu untuk berkomunikasi secara berkesan dalam syarikat, mengukur dan mencapai matlamat.Tindakan menentukan masa depan syarikat. Seperti yang telah dilihat lebih daripada sekali – dalam kes Carian, Chrome, Android – sekumpulan kecil pekerja yang bekerja secara harmoni ke arah matlamat bersama yang bercita-cita tinggi boleh mengubah secara mendadak industri yang mantap dalam masa kurang daripada dua tahun. Oleh itu, adalah penting bagi

Cara menulis OKR yang berkesan Cara Google menetapkan matlamat

OKR yang ditulis dengan Senarai E-mel B2B buruk adalah membuang masa. OKR yang direka dengan baik ialah alat motivasi yang memberi pemahaman yang jelas kepada pasukan tentang perkara yang penting, perkara yang perlu dioptimumkan dan kompromi yang boleh dibuat dalam kerja seharian.Menulis OKR yang benar-benar baik dan berkesan bukanlah mudah, tetapi ia juga tidak mustahil. Beri perhatian kepada peraturan mudah ini.menyatakan dengan jelas niat dan hasil yang diharapkan;

bersikap agresif tetapi realistik;menjadi nyata, objektif dan jelas, serta jelas kepada pemerhati yang rasional;untuk berjaya dicapai dan membawa nilai konkrit kepada syarikat.Mereka mesti:menyatakan perkara penting yang boleh diukur yang, apabila ia dicapai, akan menyumbang kepada pencapaian matlamat;menerangkan akibat, bukan tindakan. Perkataan “menasihati”, “membantu”, “menganalisis” atau “menyertai” ialah perihalan tindakan, jadi lebih baik menggunakan perihalan akibat daripada pengguna akhir dengan bukti mandatori keputusan. Bukti ini mesti ada, bermakna dan mudah didapati. Ini boleh menjadi senarai kemas kini, pautan ke dokumentasi, nota atau laporan yang diterbitkan untuk semua dimensi.

OKR merentas pasukan

Senarai E-mel B2B

Banyak projek penting di Google memerlukan berbilang pasukan untuk bekerjasama. Dalam kes ini, OKR sesuai untuk penyelarasan sedemikian. OKR merentas pasukan harus mempertimbangkan kepentingan semua kumpulan dalam mereka. Selain itu, OKR harus memasukkan input setiap kumpulan dengan gambaran yang jelas tentang input tersebut dalam OKR kumpulan. Sebagai contoh, jika kiuj aldonas volumon sen aldoni pezon Pembangunan Iklan, Iklan SRE dan Penerapan Rangkaian ingin menyokong perkhidmatan iklan baharu, ketiga-tiga pasukan  harus mempunyai OKR mereka yang menerangkan dengan jelas sumbangan mereka. Kepada projek.Googler dan pengurus membuat keputusan termaklum dan rasional tentang peruntukan masa dan tenaga secara individu dan dalam pasukan. OKR ialah ringkasan tertentu bagi semua keputusan ini, serta cara untuk menyelaraskan tindakan setiap orang untuk mencapai matlamat bersama.

OKR yang Diperlukan dan Diutamakan

Matlamat dan hasil utama au emai list datang dalam dua versi, yang mana anda perlu merasakan perbezaannya:

  1. OKR mandatori ialah yang mesti dicapai dengan tepat dan semua orang dalam pasukan bersedia untuk membuat perubahan dalam jadual dan sumber untuk mencapainya. Skor jangkaan untuk OKR wajib ialah 1.0. Nilai terkecil memerlukan penjelasan yang mencerminkan kesilapan dalam perancangan atau operasi.
  2. OKR yang dikehendaki menyatakan gambaran besar visi, walaupun tidak ada idea yang jelas tentang cara mencapainya dan sumber yang diperlukan untuk mencapai OKR tersebut. Di sini, skor yang dijangkakan adalah secara purata 0.7 dengan kebolehubahan yang besar.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *