Kesilapan yang paling biasa dalam

Menulis OKR wajib seperti yang dikehendaki meningkatkan risiko kegagalan tugas. Pasukan mungkin tidak menganggap tugas tersebut sebagai keutamaan, yang tidak akan mengalihkan tumpuan kerja pada mereka. Sebaliknya, menetapkan OKR yang dikehendaki sebagai mandatori akan menimbulkan ketegangan dalam pasukan yang mungkin mencari pendekatan untuk menyelesaikan tugas. Ini juga akan membawa kepada peralihan fokus: kakitangan teras akan memberi terlalu banyak perhatian kepada OKR yang diingini dan bukannya mengerjakan yang wajib.

Kesilapan #2: Menetapkan OKR yang remeh
Selalunya, OKR ini dicipta dengan penekanan pada perkara yang boleh dicapai oleh pasukan tanpa mengubah rutin. Dan bukannya memberi tumpuan kepada perkara yang benar-benar diperlukan oleh syarikat atau pelanggan.

Kesilapan #3: OKR yang diingini tidak pasti

Matlamat dan hasil yang Senarai E-mel Industri diingini sering bertolak dari keadaan semasa dan bertanyakan soalan, “Apa yang boleh kita capai jika kita mempunyai tangan tambahan dan sedikit nasib?”. Pendekatan terbaik alternatif ialah bermula dengan “Apakah rupa dunia saya atau dunia pelanggan saya dalam beberapa tahun jika kami tidak mempunyai kebanyakan sekatan?”.

Secara lalai, anda tidak akan tahu cara mencapainya serta-merta selepas anda menulis OKR — itulah matlamat dan hasil yang diingini. Tetapi walaupun tanpa memahami dan menyatakan visi muktamad anda, anda pasti tidak akan dapat mendekati mereka. Ujian litmus di sini ialah, “Jika anda bertanya kepada pelanggan anda apa yang mereka mahukan sebenarnya, adakah ia sepadan atau melebihi OKR yang mereka kehendaki?”. untuk melayani permintaan puncak sebanyak 3% tanpa mengubah kualiti, tanpa berlengah-lengah, dan kemudian mengembalikan lebihan teras ke kolam percuma” mempunyai nilai ekonomi yang jelas. Soalan ujian ialah “Bolehkah OKR ini mencapai 1.0 dalam keadaan biasa tanpa faedah langsung

Kesilapan #4: Peruntukan sumber yang tidak rasional

Senarai E-mel Industri

Pasukan OKR wajib harus menggunakan kebanyakan, tetapi bukan semua, sumber yang ada. Mengusahakan matlamat dan hasil yang wajib dan diingini harus mengambil masa lebih sedikit daripada apa yang ada.Pasukan yang mencapai OKR tanpa penyertaan semua ahli pasukan sama ada. Menyorok sumber, atau tidak mencuba, atau kedua-duanya. Ini adalah alasan untuk pengurusan atasan Nin Gasto Afiŝo Komerca Aŭtoro Foto untuk memperuntukkan semula orang dan sumber lain kepada kumpulan yang akan mendapati mereka digunakan dengan lebih berkesan.Kesilapan #5: Menetapkan matlamat dengan nilai yang tidak mencukupi. OKR mesti mencerminkan nilai perniagaan yang jelas, jika tidak, tiada gunanya membelanjakan sumber untuk mereka. Sasaran bernilai rendah ialah sasaran yang, walaupun dilaksanakan pada 1.0, tiada siapa yang akan menyedarinya. Contoh klasik.

Kesilapan #6: Keputusan Utama Tidak Mencukupi untuk Objektif Mandatori

OKR secara konvensional dibahagikan au emai list kepada hasil yang diinginkan (apa yang kita panggil matlamat) dan langkah-langkah yang boleh diukur yang mesti diambil untuk mencapainya (iaitu, keputusan utama). Adalah sangat penting untuk menulis yang terakhir supaya apabila 1.0 dicapai untuk mereka, 1.0 juga keluar untuk matlamat.

Kesilapan biasa adalah untuk menetapkan keputusan utama yang benar-benar diperlukan, tetapi pada masa yang sama tidak memastikan pemenuhan matlamat utama. Disebabkan ini, pasukan boleh mengelakkan sumber kompleks atau tugas berisiko yang diperlukan untuk hasil utama.Kesilapan yang sama . Ini mengabaikan fakta bahawa untuk mencapai matlamat mungkin memerlukan lebih banyak sumber dan perubahan jadual. Adakah mungkin untuk mendapatkan 1.0 dalam semua keputusan utama dengan cara yang mencukupi dan masih tidak mencapai matlamat yang ditetapkan? Jika ya, tambah atau tulis semula keputusan utama supaya kejayaan kejayaan mereka memastikan matlamat tercapai.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *