[Pengenalan] Apa itu Laravel? Penjelasan menyeluruh tentang asas seperti ciri dan faedah

Hello, ini Choi dari Jabatan Teknologi. Kali ini, saya akan menerangkan Laravel untuk pemula . Laravel ialah rangka kerja biasa untuk bahasa pengaturcaraan PHP, dan dicirikan oleh kod yang ringkas dan mudah difahami. Kami juga akan memperkenalkan kelebihan dan keburukan menggunakan Laravel , cara memasangnya, dan cara belajar , jadi sila rujuk padanya. jadual kandungan [ dekat ] Apa itu Laravel. Pertama sekali, apakah itu PHP. Kelebihan dan kekurangan Laravel merit Keburukan Arahan pemasangan Laravel 1.Pasang PHP 2.Pasang komposer 3. Pasang Laravel Bagaimana untuk belajar Laravel 1.Belajar PHP 2.Ketahui model MVC 3.

 

Apa itu Laravel?

Memperoleh kemahiran semasa membuat aplikasi web  Senarai E-mel Negara  mudah [Nota] Tarikh akhir sokongan Laravel ringkasan Apa itu Laravel. Laravel ialah rangka kerja perwakilan untuk bahasa pengaturcaraan PHP yang dibangunkan pada tahun 2011. Oleh kerana struktur kodnya mudah, ia mudah dipelajari walaupun untuk pemula pengaturcaraan, dan dicirikan oleh kebolehbacaan dan kebolehselenggaraan yang tinggi. Ia digunakan terutamanya untuk pengeluaran laman web, pembangunan SNS, sistem perniagaan, tapak papan buletin, dll. Pertama sekali, apakah itu PHP. PHP ialah bahasa pengaturcaraan dinamik dan sering ditulis dalam kombinasi dengan HTML, bahasa statik .

Pertama sekali, apakah itu PHP?

Senarai E-mel Negara

 

Dinamik bermakna URL yang sama memaparkan kandungan yang berbeza bergantung pada masa dan situasi . Sebagai contoh, kandungan yang dipaparkan boleh berubah bergantung pada sama ada pengguna log masuk atau tidak, atau masa hari pengguna mengakses halaman tersebut. Statik adalah bertentangan dengan dinamik, bermakna kandungan tidak berubah bergantung pada masa atau situasi, iaitu skrin tetap dipaparkan .

Sebaik sahaja halaman web dibuat menggunakan HTML sahaja, kandungannya tetap dan halaman yang sama akan sentiasa dipaparkan melainkan dikemas kini. PHP Dinamik memudahkan untuk menambah dan mengedit artikel di laman web seperti blog. PHP berfungsi dengan pangkalan data dan boleh memaparkan maklumat yang berbeza mengikut keperluan, membolehkan anda membuat tapak yang lebih mudah untuk pengguna. Kelebihan dan kekurangan Laravel merit Di sini, kami akan memperkenalkan empat kelebihan menggunakan Larabel.

Kelebihan dan kekurangan Laravel

agak mudah dipelajari Mengguna pakai model MVC, menjadikannya  Kami nganggo téknologi anu lami  mudah untuk dibangunkan dengan membahagikan tenaga kerja Memandangkan ia adalah rangka kerja yang popular, terdapat banyak maklumat yang tersedia. Tingkatkan kecekapan kerja dengan arahan agak mudah dipelajari PHP mempunyai struktur yang agak mudah berbanding dengan bahasa lain, menjadikannya mudah untuk dipelajari walaupun untuk pemula pengaturcaraan.

Laravel, rangka kerja yang dibuat dengan PHP, sangat mudah dibaca dan diselenggara, dan disokong oleh ramai orang kerana ia boleh menjana program dengan kod mudah. Mengguna pakai model MVC, menjadikannya mudah untuk dibangunkan dengan membahagikan tenaga kerja Laravel menggunakan model MVC . MVC ialah akronim untuk “Model”, “View” dan “Controller”, dan merupakan sistem untuk mengurus satu atur cara dengan membahagikannya kepada peranan .

agak mudah dipelajari

Ini membolehkan pembangunan program diteruskan  cz leads dalam sistem pembahagian kerja. Model: Bertanggungjawab untuk pemprosesan data keseluruhan, dan bertanggungjawab untuk pemprosesan data pangkalan data (kemas kini, pemadaman, penambahan, pendaftaran, carian). Lihat: Bertanggungjawab ke atas skrin yang sebenarnya dilihat oleh pengguna. Ia juga berperanan memaparkan data yang diperoleh daripada Pengawal.

Pengawal: Bertanggungjawab untuk menghantar data daripada pengguna dan menghantar data yang diperoleh daripada pangkalan data kepada Paparan. Memandangkan ia adalah rangka kerja yang popular, terdapat banyak maklumat. Laravel ialah rangka kerja yang popular di seluruh dunia, jadi terdapat banyak maklumat yang tersedia. Anda boleh mencari maklumat yang anda perlukan dengan mudah dengan mencari di Internet, dan banyak buku telah diterbitkan, jadi walaupun pemula pengaturcaraan boleh belajar dengan mudah.

Tingkatkan kecekapan kerja dengan beroperasi dengan arahan Laravel menyediakan alat antara muka baris arahan yang berguna dipanggil artisan . Menggunakan alat ini, anda boleh melakukan migrasi, mencipta model dan pengawal dengan mudah. Satu lagi kelebihan besar ialah ia memudahkan kerja pembangunan dan menjadikannya lebih cekap.

Mengguna pakai model MVC, menjadikannya mudah untuk dibangunkan dengan membahagikan tenaga kerja

Keburukan Walaupun Laravel mempunyai banyak kelebihan, terdapat juga kelemahan. Di sini, saya akan memperkenalkan dua kelemahan Laravel. Kelajuan pemprosesan adalah perlahan berbanding rangka kerja lain Kod cenderung menjadi rumit Kelajuan pemprosesan adalah perlahan berbanding rangka kerja lain Laravel mempunyai banyak ciri, jadi kelajuan pemprosesannya sedikit lebih perlahan daripada rangka kerja lain.

Untuk aplikasi yang kelajuan pemprosesan adalah penting, pertimbangkan rangka kerja lain. Kod cenderung menjadi rumit Kerana ia mempunyai begitu banyak ciri, kod itu cenderung menjadi rumit.

Selain itu, apabila skala projek meningkat, struktur program menjadi lebih kompleks, yang mungkin mengurangkan kebolehbacaan dan kebolehselenggaraan kod. Oleh itu, apabila pembangun baharu menyertai projek, ia mengambil masa untuk memahami kod, meningkatkan kos pembelajaran. A.D. Arahan pemasangan Laravel Seterusnya, kami akan menerangkan cara memasang Laravel.

Pasang PHP pasang komposer Memasang Laravel 1.Pasang PHP Kali ini, kami akan memasang PHP menggunakan Homebrew. brew search php Masukkan arahan di atas untuk menyemak versi PHP yang boleh dipasang. brew install [email protected] Masukkan arahan di atas untuk memasang versi terkini PHP. Setelah pemasangan selesai, tambahkan PHP pada PATH anda seperti yang diarahkan. Mulakan semula shell untuk perubahan berkuat kuasa.

Kesilapan yang paling biasa dalam

Kesilapan yang paling biasa dalam

Menulis OKR wajib seperti yang dikehendaki meningkatkan risiko kegagalan tugas. Pasukan mungkin tidak menganggap tugas tersebut sebagai keutamaan, yang tidak akan mengalihkan […]

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *