Kes seo untuk kedai dalam talian

Pelanggan kami ialah kedai barangan rumah dalam talian. Menawarkan pelbagai jenis barangan rumah, pinggan mangkuk, perkakas rumah kecil. Menghantar ke seluruh Ukraine, menawarkan kemungkinan pengambilan sendiri di Kyiv. Anda boleh memesan barangan melalui bakul di laman web atau dengan menghubungi.

Pada masa permulaan kerja, tapak itu sedang dalam proses beralih ke platform baharu — Khoroshop . Sebab perpindahan itu adalah beberapa faktor: tapak lama yang usang, reka bentuk, operasi tidak stabil dan pengoptimuman (hanya halaman kategori dan jenama dibuka untuk pengindeksan, kehilangan trafik akibat penapis PS baharu, spam pautan, tidak selalu tinggi -kandungan berkualiti, dsb.).

Selesai kerja projek

Selepas permulaan kerja, kami mula Senarai E-mel Industri bersiap untuk berpindah ke platform baharu.Momen yang menggembirakan ialah platform Khorosop membolehkan anda menyimpan url lama semasa pemindahan tapak. Fungsi ini membantu menjimatkan masa untuk menulis ubah hala 301 daripada url lama kepada url baharu.

Salah satu tugas utama yang dihadapi oleh pakar kami ialah mengalih keluar sejumlah besar halaman sampah daripada hasil carian yang tinggal daripada tapak lama. Halaman tersebut muncul sebagai hasil persilangan halaman penapis, serta halaman pengelompokan katalog, yang tidak ditutup daripada pengindeksan.

Oleh kerana tapak ini sangat besar, terdapat berpuluh-puluh ribu halaman sampah tersebut.Tiada masalah dengan sejumlah besar halaman sampah di tapak baharu. Platform Khorosop tidak menjana halaman sampah yang mesti ditutup daripada pengindeksan.Secara lalai, semua halaman kumpulan, penapis, pendaftaran dan halaman pemulihan kata laluan ditutup daripada pengindeksan menggunakan teg meta robot.

Satu lagi tugas global ialah memanjangkan struktur katalog semasa dengan mengoptimumkan halaman penapis . Tanpa melaksanakan tugas ini, kami tidak akan dapat mengumpul trafik untuk permintaan seperti. Memandangkan halaman yang berasingan diperlukan untuk setiap kelompok permintaan sedemikian, tugas kami adalah untuk memasang teras semantik untuk semua kumpulan produk dan membuat halaman pendaratan yang berasingan untuk setiap kelompok permintaan.

Terima kasih kepada fungsi pratetap, yang membolehkan anda membuat halaman pendaratan daripada halaman penapis, kami mencipta 1268 halaman tambahan tanpa mengambil kira halaman jenama, kerana pakar Khorosop mengautomasikan proses ini.

Melaksanakan templat penjanaan tag meta untuk semua halaman yang dibuat.Untuk meningkatkan kelajuan pengimbasan dan pengindeksan halaman yang dibuat, kami mencipta peta tapak html, dan juga menambah blok pautan di bawah bar carian. Pautan dalam blok ini berubah setiap kali halaman dimuatkan. Oleh itu, kami telah meningkatkan kelajuan mengimbas halaman penapis dengan ketara.

Penulisan kandungan

Senarai E-mel Industri

Sebagai sebahagian daripada kerja pengoptimuman SEO tapak, kami menulis dan menyiarkan kandungan pada kategori produk keutamaan setiap bulan. Keutamaan telah ditetapkan bersama dengan pelanggan. Dengan mengambil kira matlamat perniagaan.Imej dan pautan dalaman kepada dokumen yang berkaitan mesti ditambahkan pada teks.Kerja-kerja juga. Dijalankan pada pemilihan topik untuk artikel di blog dan penulisan teks untuk permintaan maklumat. Yang mana terdapat sedikit dalam topik ini.Kandungan telah ditulis pada halaman keutamaan penapis untuk meningkatkan perkaitan teks permintaan dokumentari.

Dalam kerja kami, kami tidak menggunakan pertukaran pautan, kerana kami menganggap kaedah mendapatkan pautan ini tidak berkesan. Dalam pertukaran pautan “kekal”, sebahagian besar tapak dicipta secara eksklusif untuk tekkomputilo kun granda kvanto mendapatkan pautan. Mereka mencipta direktori berasingan yang dipanggil “Berita Rakan Kongsi” atau sesuatu yang lain dan meletakkan beribu-ribu bahan pengiklanan di dalamnya. Tidak sukar untuk enjin carian mengira pautan yang tidak wajar dengan jelas dan mengabaikannya.

Malah dalam pertukaran pautan pemasaran ramai, terdapat masalah yang menafikan faedah pautan dari forum dan komen. Sebagai contoh, mereka secara bebas membuat siaran dan di sana, pada satu halaman, terdapat 10 pautan ke pelbagai projek yang diletakkan di bursa saham. Sudah tentu, “faedah” pautan tersebut adalah sifar.Agensi Inweb mempunyai jabatan Link Building, yang terlibat dalam penempatan pautan orang ramai yang berkualiti tinggi , serta penerbitan bahan pengiklanan di tapak popular Outreach .

Hasil kerja yang telah siap

Pada kami berjaya buy leads memindahkan tapak ke platform Khorosop. Kami akan mengukur keputusan bermula dari tarikh ini, kerana sehingga saat ini. Kerja yang berkaitan dengan pemindahan dan penyediaan tapak baru telah dijalankan. Yang tidak boleh menjejaskan kedudukan tapak lama dalam apa cara sekalipun. Tetapi adalah perlu untuk menjalankan pengoptimuman asas tapak. Baharu agar tidak kehilangan trafik selepas pemindahan.

Sebelum pemindahan ke sistem CMS yang lain, tapak tersebut mengumpul  sesi setiap bulan. Pada bulan pertama selepas pemindahan, trafik mula berkembang dengan stabil, sebanyak 10-15% sebulan.Selepas setahun dinamik sedemikian, trafik telah pun mencapai 4 sesi setiap bulan.Trafik pada halaman ini sangat menukar: dalam tempoh kerjasama, ia membawa kepada 3,000 transaksi bernilai berjuta-juta Hryvnia. Nisbah urus niaga untuk trafik organik ialah 3.73%, walaupun nisbah urus niaga keseluruhan ialah .

Halaman penapis yang dibuat untuk kumpulan kecil permintaan menukar. Trafik kepada jualan 2 kali lebih baik.Pendapatan daripada trafik organik sebelum berpindah ke Khorosop berjumlah.Seperti yang anda lihat dalam graf, pada tahun 2014 terdapat 1400 domain rujukan. Dan selepas itu, jumlahnya mula berkurangan.

Ini berlaku kerana pautan telah dibeli daripada pelbagai bursa. Dan dari masa ke masa, sama ada tapak berhenti berfungsi atau bahan telah. Dialih keluar.Kami menolak pengaruh penderma berkualiti rendah menggunakan alat Disavow Links.Kami meletakkan pautan ramai dan penerbitan pengiklanan pada sumber berita popular. Sudah tentu, ini tidak menjejaskan bilangan pautan secara umum. Kerana tidak banyak daripada mereka, tetapi kami bertaruh pada kualiti. Yang akhirnya membuahkan hasil.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *